• Kluby
  • Tabele
  • Rozgrywki
  • Statystyki
  • Historia
  • Transfery
  • Zostań menadżerem

FAQ

Co mam zrobić najpierw, aby mieć swoją drużynę?

Najpierw powinieneś wybrać nazwę dla drużyny i miasto, w której będzie znajdować, się stadion. Musisz wybudować stadion, gdzie będzie trenowała twoja drużyna i gdzie będą się odbywały mecze ligowe. Powinieneś także stworzyć logo swojej drużyny. Jeżeli nie potrafisz jest mnóstwo firm reklamowych, które stworzą takie logo dla ciebie. Teraz możesz ściągnąć tzw. formatkę klubową i wpisać wszystkie potrzebne dane - tak jak w przykładowej formatce.

Czy każda drużyna musi mieć stronę internetową aby zacząć rozgrywki?

Nie, to nie jest wymagane. Wymagany jest tylko kontakt mailowy z prezesem lub trenerem klubu.

Już wypełniłem formatkę klubową. Co mam teraz zrobić?

Formatkę należy przesłać na adres mailowy podany na stronie MFH, lub po prostu na: grmeslav@poczta.onet.pl

Nie wiem jakie nazwiska zawodników mam wpisać w formatkę. Czy trener też może grać razem z zawdnikami?

Jeżeli nie wiesz jakie nazwiska wpisać, zostaw te pola puste. Nazwiska zawodników zostaną dodane przez organizatorów MFH. Trener jak i nawet prezes również może zagrać w drużynie, należy wówczas przy nazwisku w formatce podać swoje - czyli trenera - nazwisko.

Nie wiem jakie wartości podać przy każdej z umiejętności zawodnika?

Każda umiejętność może przyjmować wartość tylko od 1 do 10. Nie wolno podawać wartości zero! Im większa wartość tym lepiej opanowana umiejętność.

Co oznacza każda z umiejętności i która jest najważniejsza?

Nie ma najważniejszej umiejętności - wszystkie są ważne i wymagane. ATAK - określa możliwości zawodnika atakującego z krążkiem; OBRONA - określa możliwości zawodnika broniącego swojej drużyny, skuteczność odbierania krążka etc.; KONDYCJA - określa ogólną kondycję zawodnika, podatność na zmęczenie, wytrzymałość etc.; SZYBKOŚĆ - umiejętność szybkiej jazdy na łyżwach, zręczność prowadzenia krążka; CELNOŚĆ - odpowiada za skuteczne strzały na bramkę przeciwnika, zdolności zmylenia bramkarza, etc.; KONTUZJE - wyrażane liczbowe, określają liczbę tygodni wykluczenia zawodnika z gry.

Przesłałem już formatkę i co dalej?

Musisz poczekać aż MFH zaakceptuje twoją drużynę i sprawdzi czy nie ma błędów. Jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie, otrzymasz prawdopodobnie na maila login i hasło do systemu. Haśło powinieneś sobie gdzieś zapisać gdyż zazwyczaj jest ono trudne do zapamiętania.

Dostałem juz hasło i zalogowałem się. Ale co ja mam robić? Na czym polega praca trenera?

Po wejściu na stronę swojej drużyny ustalasz skłąd jaki zagra w najbliższym spotkaniu. Do tego celu służą pierwsze od lewej checkboxy. Zaznacz 6 zawodników - będzie to skład na najbliższy mecz - i zapisz go. Zauważysz, że aktywny skład będzie podświetlony na zielono. Drugie z lewej przyciski, to przyciski "radio"; tutaj wybierasz bramkarza. Nie trudno się domyślić, że bramkarza trzeba wybrać ze składu wczesniej zaznaczonego, czyli tego podświetlonego na zielono.

Ile zawodników gra w jednej drużynie?

Razem z bramkarzem sześciu.

Jeden zawodnik w składze jest podświetlony na szaro, co to oznacza?

Oznacza to, że zawodnik jest najwyraźniej kontuzjowany.

Czy zawodnik kontuzjowany może zagrać w meczu?

Oczywiście, że może, jednak jego umiejętności - jakiekolwiek miał - nie będą brane pod uwagę. stanie sie tak samo jakby na boisku postawić manekina.